Poznaj Najważniejsze Elementy Odżywcze Obowiązujące W Rybach

Prasówki

Poznaj Najważniejsze Elementy Odżywcze To W Rybach Świeże ryby – często te szerokie i morskie (łosoś, śledź, makrela), ale i hodowlane (pstrąg, karp) – obfitują w witaminy, mikroelementy oraz nowe elementy odżywcze. Które spośród nich konsumować i dlaczego? Poznaj powody, dla jakich warto urozmaicić jadłospis, przychodząc do niego ryby morskie i słodkowodne.

Poznaj Najważniejsze Elementy Odżywcze To W Rybach

Spożycie ryb w Polsce – mimo coraz większej otwartości na ostatnie smaki, a także rosnącej świadomości zdrowego odżywiania – jest nadal małe. Statystyczny Polak kosztuje ok. 13 kg ryb rocznie, podczas gdy Japończyk blisko pięć razy więcej. Dietetycy zalecają, by jeść ryby nawet 2-3 razy w tygodniu – ze względu na ich cenę wartościową i prozdrowotną. Jakie elementy można odnaleźć w rybach?

Kwasy omega-3
W rybach morskich te są m.in. nienasycone kwasy tłuszczowe omega-3. Czynienie tych kontaktów na układ odpowiedni stanowi nie do przecenienia: rozpocząwszy od dobrego nacisku na wspomaganie rozwoju układu nerwowego, poprzez łagodzenie stanów zapalnych, przeciwdziałanie miażdżycy i zakrzepom, aż po regulowanie poziomu cholesterolu i trójglicerydów we natury. Coraz częściej kojarzy się kwasy omega-3 z działaniem antydepresyjnym, i choćby z profilaktyką nowotworów.

Mikro- i makroelementy
W rybach znajdziemy m.in.:

fosfor (bierze wkład w tokach regeneracyjnych),
selen (jest służenie antyoksydacyjne i przechowuje komórki przed działaniem wolnych rodników),
jod (wspomaga normalne funkcjonowanie tarczycy),
fluor (dba o stan kośćca i rozwija zęby).
Ponadto w ciele ryb te są witaminy: A, E i C. Jest ono więcej bogate źródło witaminy D, jaka stanowi szczególnie ważna w utrzymaniu homeostazy organizmu, dba o jego solidność i planuje układ z czystą czynnością układu hormonalnego.

Potrzebne białka i aminokwasy
Mięso ryb dzieli się wysoką ilością białka i lizyny, cysteiny i metioniny, czyli aminokwasów niezbędnych ludzkiemu organizmowi, i poprzez niego niewytwarzanych. Odznaczają się wysoką strawnością zaś są przyswajane w około 90%. Bierze toż korzystny wpływ na cały stan odżywienia organizmu – i przy tym płaci budowę mięśni, produkcję kolagenu, poprawia koncentrację.

zobacz również Poznaj najważniejsze składniki odżywcze obecne w rybach

0 0 votes
Daj ocenę
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments